De eerste dagen van de Professional League of Legends

League of Legends heeft zijn dominantie in de wereldwijde e-sports community beweerd. Met miljoenen kijkers en spelers vandaag de dag, is het duidelijk hoe succesvol het spel is geworden. Het was echter niet altijd zo.

Net als veel andere e-sports games, LoL ontwikkeld tot het succes ervan. Het zag er niet een wereldwijde sensatie binnen een paar dagen te worden. In plaats daarvan nam de tijd en geduld om populariteit te winnen in zijn oorspronkelijke markt, en het vereiste geschoolde marketing beslissingen uit te breiden naar een wereldwijd publiek.

Natuurlijk, het spel zou opstijgen tot een enorme onderdeel van het wereldwijde e-sport gemeenschap, die het mogelijk maakt gamers om professioneel te spelen geworden.

Laten we eens kijken bij hoe League of Legends is begonnen als een gewone spel dat ontwikkeld om een ​​wereldwijd fenomeen dat een potentiële carrière pad voor jonge gamers heeft gevormd zijn.

De verwezenlijking van League of Legends

In oktober van 2009 Riot Games vrijgegeven League of Legends, de multiplayer online battle arena spel, geïnspireerd door de populaire computer strategie mod spel, Defense of the Ancients.

De eerste wedstrijden bestond uit online netwerk gebeurtenissen, die werden georganiseerd door ESL, MLG, en nog veel meer. De eerste teams kwamen voornamelijk uit Noord-Amerika en Europa. Daarom was er iets van een wereldwijde markt die nog niet alle continenten had bereikt.

De Eerste WK

De eerste grote wedstrijd voor LoL vond plaats in 2011. Officieel, het was het seizoen van League of Legends World Championship met een $ 100.000 prijzenpot. Het vindt plaats in Zweden, de competitie trok 1.690.000 kijkers.

Er waren acht deelnemers, waarvan de drie beste teams uit Noord-Amerika en Europa, evenals een team uit Singapore en een team uit de Filipijnen. Inclusief

De eerste winnaar van een LoL WK was Fnatic, die twee ging naar één te verslaan Against All Authority.

Het uitbreiden van buiten Noord-Amerika en Europa

Na de deelname van de eerste World Championship, Riot Games realiseerde het succes LoL kan op een meer diverse internationale schaal te hebben. Bovendien lanceerde het spel in Korea en China, waar het werd goed ontvangen.

Riot Games ging zelfs nog verder voor het seizoen twee en lanceerde twee League of Legends Championship Series (LCS) in Europa en Noord-Amerika. In wezen, dit waren de regionale liga's, waar gamers kunnen concurreren en te spelen LoL professioneel. Niet alleen heeft dit uit te breiden het spel om nog meer spelers, maar ook uitgebreid de professionele competitie van LoL.

Deze twee leagues uiteindelijk onderging branding verandert in 2018. Nu zijn er twaalf professionele liga's hoofdkantoor over de hele wereld.

De Routine Winnaars van de Early Days

Na de oprichting van regionale professionele liga's, werden sommige regio's meer succes. Het hoogtepunt gebied dat Zuid-Korea, die ongeëvenaarde vaardigheden en de meest concurrerende competities in de wereld.

League of Legends wedstrijden van vandaag en morgen

Sinds de lancering in 2009, Riot Games heeft zijn professionele LoL liga's uitgebreid naar de meest getalenteerde spelers van het spel te promoten. Riot Games kondigde een gemiddelde salaris wordt $ 75.000 voor LCS spelers in 2013. Naarmate het spel blijft groeien, kan dit gemiddelde inkomen slechts proportioneel stijgen tot het succes van het spel.