League of Legends - Wat je moet weten

League of Legends of LOL is een bekende multiplayer battle arena online videospel die is ontwikkeld en exclusief is gepubliceerd door de Riot Games voor macOS en Microsoft Windows. Deze game had de neiging om een ​​freemium-model te volgen en werd ondersteund door de micro-transacties en werd ook geïnspireerd door Warcraft III.

LOL, spelers nemen de rol aan van een ongeziene summoner die een kampioen met speciale vaardigheden beheert en de strijd tegen een team van andere LOL-spelers of computergestuurde kampioenen. Het gebruikelijke doel is om de Nexus van het andere team te vernietigen, een structuur die de kern vormt van de basis die volledig wordt beschermd door de verdedigingsstructuren, hoewel er ook veel andere verschillende modi bestaan. Elke LOL-wedstrijd wordt als discreet beschouwd, met de kampioenen die redelijk week beginnen, maar steeds sterker worden in termen van ervaringen en items verzamelen in het spel. De setting en kampioenen combineren een verscheidenheid aan goede elementen, zoals steampunk, high fantasy en Lovecraftian horror.

Deze game werd bij de release in 2009 enorm geaccepteerd en is gegroeid met een enorme en actieve schare fans. Tegen het jaar 2012, met name in juli, was LOL een van de meest gespeelde computergames in Europa en Noord-Amerika met betrekking tot het aantal uur spelen. In 2014 speelden meer dan 67 miljoen mensen elke maand LOL; 27 miljoen per dag en meer dan 7,5 miljoen tijdens piekuren. League kreeg ook de grootste footprint van games in de streamingmediagemeenschappen en op andere online platforms.

In 2016 is er elke maand een schatting van meer dan 100 miljoen actieve LOL-spelers. De populariteit van League of Legends heeft de weg geëffend voor het uitbreiden van merchandise met kleding, speelgoed en tie-ins voor media via webseries, muziekvideo's, boeken en documentaires.

League of Legends heeft ook een wijdverbreide en actieve competitieve scene. In Europa en Noord-Amerika organiseerden de Riot Games de League of Champion-serie of LCS. Dit is gevestigd in Berlijn en Los Angeles en bestaat uit 10 expertteams op elk continent.

Dezelfde regionale competities bestaan ​​ook in LCK, LPL, Macau, Hong Kong, Taiwan en vele andere regio's in Zuid-Korea. Deze bekende regionale wedstrijden hebben de neiging te culmineren bij het jaarlijkse Wereldkampioenschap. Het Wereldkampioenschap had vorig jaar 60 miljoen kijkers en een totale prijzenpot van meer dan 4 miljoen USD. De Mid-Season Invitational in 2018 kreeg een algemeen piekbeeld van ongeveer 19,8 miljoen kijkers, terwijl de finales een gemiddeld kijkerspubliek van 11 miljoen hadden.