Hoe "gewoon kletsen" werd een van de meest populaire categorieën op Twitch

Hoe "gewoon kletsen" werd een van de meest populaire categorieën op Twitch

Hoe "gewoon kletsen" werd een van de meest populaire categorieën op Twitch

Terwijl Twitch dit moment staat bekend als de huidige top platform voor gaming streamers, het is dagelijks bezig om zichzelf te verbeteren en de inhoud ervan te diversifiëren om meer merken en streamers dat andere content naast gaming te bieden te bereiken.

Twitch's benadering van deze soorten content creators is de categorie 'gewoon kletsen', dat wordt gestreefd naar streamers die willen gastheer talkshows, ASMR, of zelfs pauzes tussendoor gamesessies. Over het geheel genomen was deze categorie geïmplementeerd voor elke vorm van inhoud die niet per se gaming-gerelateerd zijn.

In de categorie 'gewoon kletsen' made Twitch meer dan een gaming platform, zodat andere mensen om alles wat ze wilden streamen en het verdienen van dat geld. Echter, deze categorie bereikte een verrassende piek in 2019, en werd de meest bekeken categorie in Twitch in december, overtreft League of Legends en Fortnite.

De plotselinge succes van de 'Just chatten' Category

Hoewel het logisch dat deze categorie onlangs verwierf bekendheid, veel mensen vragen zich af hoe het de meest populaire categorieën kon overtreffen in het hele platform. Dit is een duidelijke indicatie dat de kramp evolueert als een platform op een positieve manier.

Sommige mensen geloven dat de reden voor dit succes is dat veel van Twitch gebruikers gaan op een stroom als gevolg van de omroep, in plaats van het spel dat ze spelen. Dit toont interesse in het kennen van de omroep in een meer persoonlijke manier.

Dit wil echter niet zeggen dat 'gewoon kletsen' overnam gaming stromen geheel; gaming is nog steeds de belangrijkste focus op Twitch. Dit betekent gewoon dat het platform uit te breiden naar andere vormen van inhoud te bereiken.

Wat zeggen de cijfers

2019 was een uitstekend jaar voor Twitch, vooral voor de categorie 'gewoon kletsen'. Statistieken zeggen dat deze categorie bereikte een totaal van 80.900.000 uren van het horloge-time in december, gevolgd door de League of Legends, op 74.100.000 uren en Fortnite, 58,3 miljoen uren (Volgens StreamElements).

De ex-pro speler Felix 'xQc' Lengyel was de beroemdste streamer in de categorie 'gewoon kletsen' voor 2019, het verdienen van meer dan 5,4 miljoen uren van het horloge-time in het vierde kwartaal van dat jaar. De inhoud die deze streamer geplaatst was meestal reactie video's.

Hoewel deze cijfers zijn verrassend voor een nieuw geïmplementeerde categorie, sommige mensen hebben tweede gedachten over het succes van de categorie. Veel streamers gebruiken kanaal stroominhoud auteursrechtelijk zoals sport, of weergave-Botting, waardoor het lint gebruikt een bot om het aantal kijkers worden weergegeven.

Conclusie

Bij het 'gewoon kletsen' is erg ver van meer dan het totale gaming stromen, de voortdurende groei in de maanden tonen aan dat mensen geïnteresseerd raken in het krijgen van bepaalde omroepen kennen op een meer persoonlijk niveau.

Het implementeren van dit soort categorie in Twitch had veel gemengde adviezen aan de start. Toch is het een uitstekende manier voor Twitch om uit te breiden en om nieuwe streamers en gebruikers die niet-gaming inhoud hunkeren te bereiken.

Sommige sponsors niet kijken naar 'gewoon kletsen' als een winstgevende categorie nog, dus de meeste streamers in die categorie kan leven van abonnementen en donaties. Echter, met de constante groei van deze soort inhoud, streamers zijn waarschijnlijk zal in staat zijn om goede sponsoring deals te krijgen als ze een goede betrokkenheid bij hun publiek.

More posts
6 juli 2020

LoL Clash Explained

Clash is een bijzonder nette idee dat lijkt te zijn, voor nu, vrijwel exclusief voor League of Legends.

Het dient als een in-game toernooi, hoewel niet op dezelfde manier die...

Read more