De geschiedenis van de League of Legends.

Om de oorsprong van de League te begrijpen, moet je eerst begrijpen wat ervoor kwam.

DOTA, of Defense of the Ancients, was een speler gemaakt mod voor World of Warcraft 3, de Frozen Throne. Het is de belangrijkste mod ooit gemaakt, en het was aanleiding tot een helft van een markt die momenteel een waarde van 25 miljard dollar ... ja miljard, met een B.

De oprichting ervan resulteerde in een eigen subgenre van MMO's bekend als multiplayer online battle arena. MOBA voor kort. Dit subgenre is de thuisbasis van League of Legends.

De ontwikkelaar van DOTA, IceFrog, werd vervolgens gerekruteerd door Valve als lead designer voor DOTA 2. Tot op heden is het de grootste Esports titel van alle tijden, en League of Legends werd naast DOTA 2 uitgebracht in 2009.

Het werd goed ontvangen en snel begon groeiende haar fanbase. In 2012 was het de meest gespeelde PC-spel in Noord-Amerika en Europa. In 2018 werden 90 miljoen mensen het spel maandelijkse spelen.

Hoe is het begonnen?

League of Legends is opgericht door een Riot development team, en een klein team van stagiaires en kunstenaars onder leiding be Jeff Jood.

“Het spel echt gezogen voor een lange tijd”, aldus Jood, “niemand wilde om het te spelen”.

Maar als de cyclus van de ontwikkeling vorderde, het spel groeide uit tot iets speelbaar. Uiteindelijk steeds een spel dat het team zich wilde spelen. Het team kreeg de opdracht het eerst te 20 kampioenen volgens jood, en wanneer het freemium huid gebaseerde model werd hem dat aantal gegroeid tot 40.

Hoe meer karakters om te spelen, hoe meer skins te kopen. Hoe meer skins om hoe meer geld Riot merken te kopen. Het is zinvol, maar voor zo'n kleine kunst team, het was een lastige taak.

Jood eindigden wegbrengen meer stagiaires op zijn team aan zijn deadline bereiken, eindigend met 12 in totaal. Zij slaagden er in hun doel en het spel wordt geleverd met 40 kampioenen en hun extra skins.

Hoe het groeide.

De gratis te spelen (freemium) model dat League of Legends aangepast was een genie keuze. Het geven van het spel weg konden ze een groter publiek te bereiken. Deze versnelde groei en was van cruciaal belang voor hun succes. Kort na de release van het spel, S2 games en Frostburn studio's ontwikkeld en brachten ze hun eigen MOBA, getiteld Heroes of Newerth.

De grotere, meer ervaren team moet een spel ontwikkeld dat begraven League, maar dat deden ze niet. Waarom? Ze betalen direct uit de doos. Na het prijsmodel werd aangekondigd, verloren ze meer dan de helft van hun pre-toegang van de spelers tot League of Legends, het markeren van het spel als dood bij aankomst. Dit zette de toon voor de toekomst van de MOBAs. Het vastgespijkerd het freemium model als een hoofdbestanddeel van het genre en Riot als marktleiders.

Esports

Esports is van cruciaal belang voor League van het succes van Legend's geweest. Het eerste seizoen kampioenschap vond plaats in Dreamhack 2011 in Zweden en trok in een indrukwekkende 1,6 miljoen kijkers. Dat aantal is exponentieel gegroeid sinds die tijd, met een piek op 44 miljoen unieke kijkers in 2018.

Zij hebben uitgedeeld meer dan 30 miljoen dollar aan prijzengeld sinds het eerste evenement, en de prijzenpotten jaarlijks blijven groeien. Riot Games blijven groeien, en League of Legends met zich mee. Ondanks fan protest, het spel ziet groei per jaar. Met de bloeiende populariteit van Esports, het is alleen maar logisch dat League of Legends blijft succes te zien.