Beginnersgids om te beginnen in League of Legends (deel 2)
Je hebt jezelf een beetje vertrouwd gemaakt met League of Legends met betrekking tot de doelstellingen, kampioenen en rollen.
Om door te gaan met het leren kennen van de basis en complexiteit van dit populaire MOBA-spel, volgt hier een vervolg op onze gids.
Gamefasen
• Pick / Ban (ontwerpfase)
In deze fase kiezen teams hun kampioenen. Je moet echter kampioenen verbieden voordat je gaat uitkiezen.
• Laning
Het begin van de game waarbij leden naar rijbaan gaan die aan hen is toegewezen. Ze zullen boer worden en krachtiger worden.
• Mid-spel
Hier beginnen spelers te zwerven en samen te komen met hun teamgenoten om primaire doelen te nemen of voor hinderlagen.
• Late Game
Verwijst naar het spelpunt waarin de meeste kampioenen alle 6 items hebben gekocht en de doodtimers breed zijn.
Rifts
Verreweg de populairste kaart in League of Legends, Summoner's Rift is een fantasy-instelling die 2 tegenovergestelde teams van 5 plaatst. Je begint met je team in hun basis (genaamd nexus), die linksonder (blauw) te vinden is zijkant) of rechterbovenhoek (rode kant).
Hier is het doel om met het team samen te werken om de vijandelijke nexus in te duwen en ermee op te houden. Overal kom je drie paden tegen, zogenaamde rijstroken. Ze verbinden de twee bases. Rondom de bases en langs de rijstroken zijn een pool van torentjes (verdedigingskantelen). Je zult deze torentjes moeten vernietigen om een kans te krijgen op je tegenstander.
Abilities
Champion-vaardigheden zijn wat je nodig hebt om je rang te verbeteren en je sterker te maken. Elke kampioen heeft een passieve, een basisaanval en vier vaardigheden. Basisvaardigheden hebben elk vijf rangen en worden genivelleerd naarmate de kampioen omhoog komt. Je aanval zal afhangen van het type kampioen dat je hebt.
Het krachtigste vermogen is de ultieme kampioen. Het heeft ook de langste cooldown. Je moet het echter op het juiste moment gebruiken, anders verlies je de game.
Schade Types
Er zijn in principe drie soorten schade:
• Fysieke schade: voornamelijk behandeld met automatische aanvallen en een paar vaardigheden.
• Magical Damage: behandeld door de meeste vaardigheden. Kan ook worden toegevoegd aan standaardaanvallen.
• Echte schade: zeldzaam; kan worden behandeld door de ultieme vaardigheden van sommige kampioenen.
Nu weet je een beetje over League of Legends. Het is tijd om vast te lopen, die vaardigheden uit te proberen en ze te laten zien wat een echte game zou moeten zijn!
October 19, 2018